Gårdagens ridpass

Vilket väder det var igår, ja inte var det strålande sol och vindstilla utan mulet och halv storm kändes det som!

Maja fick skirtta ett varv runt banan för att sedan gå in i paddocken och träna övergångar. Det gick sådär om jag ska vara ärlig. Hon var lat och lyssnade inte alls på vad jag ville! Skritt till trav var ok, trav till skritt var KATASTROF. Hon kändes som en sån stadsbuss som är ledad i mitten, det kändes som jag hade en bakdel som inte var påväg till framdelen skulle! Galoppen kom vi knappt till och den vaar inte bra! Höger galopp var ok, vänster gick det inte ens i.

Nu har vi en heldel framör oss, jag kan ju inte komma in på dressyrbanan och fråga om jag bara kan få galoppera i höger varv, eller?



Dagens outfit: Randlig piké från Hilfiger, skärp: HÖÖKS, röda ridbyxor:John Whitaker och strumpor från Kingsland.




Majas outfit: Sadel: Bates Isabel Werth, Schabrak: schockemöhle, Lindor: Ullared, Träns: ett hopplock av massor av träns!

Kommentarer
Postat av: Sanna

sv: tack för tipset! snygg outfit förresten! :D

2011-06-17 @ 23:16:26
URL: http://dalaryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0